fbpx

5 Voordelen van online reserveringssystemen voor restaurants

Het is niet verwonderlijk dat de vraag naar online restaurantreserveringen toeneemt wanneer statistieken aantonen dat de meesten van ons  meer dan 24 uur per week op onze mobiele apparaten doorbrengen . En voor 1 op de 5 van ons kruipt dat cijfer zelfs boven de 40 uur per week.

Maar voor sommige restauranthouders zijn online voordelen misschien nog niet helemaal duidelijk. Daarom is het de moeite waard om enkele van de belangrijkste voordelen van het implementeren van een online reserveringssysteem te onderzoeken:

1, Bied klanten meer gemak

U wilt niets liever dan het uw klanten zo gemakkelijk mogelijk maken om aan tafel plaats te nemen. Maar er is niets frustrerender voor hen dan wanneer ze dromen van hun favoriete maaltijd en bellen om te reserveren – om er vervolgens achter te komen dat uw telefoon bezet is. De meesten hebben niet de tijd om te blijven bellen of het geduld om in de wacht te wachten, wat betekent dat ze waarschijnlijk ergens anders heen zullen gaan. Online boeken – waarbij klanten slechts een paar details hoeven op te geven en op boeken te tikken – helpt een dergelijk potentiële verlies van zaken te voorkomen.

2, Verminder het risico op menselijke fouten

Omdat het personeel druk bezig is met de huidige klanten, is het begrijpelijk dat ze soms vergeten alle details van een telefonische boeking die ze zojuist hebben beantwoord op te schrijven of die in het verkeerde boek of op de verkeerde dag hebben opgenomen. Met online bestellen hoeft u zich geen zorgen meer te maken over dergelijke fouten, omdat boekingen van klanten rechtstreeks in realtime naar uw restaurantreserveringssysteem worden geüpload . Het management kan zelfs worden geïnformeerd als er boekingsvragen op het systeem voorkomen, en deze kunnen onmiddellijk worden afgehandeld om problemen te voorkomen.

3, Houd gastheren gefocust op de taak die voorhanden is

Een online tafelreserveringssysteem kan niet alleen menselijke fouten helpen voorkomen, het kan er ook voor zorgen dat medewerkers de beste service leveren. Hierdoor kunnen ze zich uitsluitend concentreren op de gasten die bij de hand zijn en hoeven ze zich geen zorgen te maken over de afleiding van de neiging tot rinkelende telefoons.

4, Optimaliseer de personeelsbezetting

Met een toegankelijk, centraal opgeslagen reserveringssysteem is het voor het management gemakkelijker dan ooit om voorbereid te zijn op haast en deze te voorspellen, en te allen tijde de juiste personeelsbezetting te bieden om uitzonderlijke service te leveren. Het is een van de beste manieren om klanten tevreden te houden en de operationele kosten effectiever te beheren.

5, Verbeter annuleringsmeldingen

Bij online tafelreserveringen komen online annuleringen. Voor sommige klanten is het vooruitzicht om een ​​restaurant te bellen om een ​​reservering te annuleren ongemakkelijk, waardoor operators niet geïnformeerd zijn en gasten onnodig worden afgewezen. Maar wat als annuleren zo simpel was als klikken op de link van een boekingsherinnering-sms? Slechts een paar tikken en iedereen is tevreden. Uw restaurantreserveringssysteem wordt automatisch bijgewerkt, waardoor het personeel wordt geïnformeerd dat er nu een tafel beschikbaar is voor inloop of toekomstige boekingen.

6, Bind je klanten met een nieuwsbrief

Niets kan je klantenbestand beter laten groeien als een inschrijfmogelijkheid voor je nieuwsbrief op je reservatie formulier. Gezien dit ook effectief klanten zijn is het gemakkelijk om deze op de hoogte te brengen van veranderingen in de menukaart, speciale acties enz…

Conclusie

Aangezien voor 40% van de klanten online reserveringen de belangrijkste functie zijn van de website van een horeca onderneming vinden, is het echt een must om zo’n tool te kunnen aanbieden op je website.

Een online reserveringssysteem is een hulpmiddel waarmee uw horeca onderneming het werk van uw team kan verbeteren en vooral uw inkomen kan verhogen. Online reserveren zorgt ook voor een betere klantervaring op uw website.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
×

Hallo!

Contacteer ons via WhatsApp of stuur een e-mail naar info@mediaminds.be

× Hoe kunnen wij je helpen?