Bedrijven uit verschillende branches gebruiken nieuwsbriefmarketing om hun doelgroepen te bereiken en merkbekendheid te creëren. Elk bedrijf ontwerpt zijn distributie anders, afhankelijk van de wensen en behoeften van zijn lezers. Elke nieuwsbrief bevat echter bepaalde noodzakelijke elementen om deze succesvol te maken:
- Creatieve koppen: Onderwerpregels moeten de lezer verleiden de e-mail te openen en de inhoud nauwkeurig weergeven.
- Relevant en consequent plannen: informatie moet specifiek zijn voor de doelgroep en met regelmatige tussenpozen worden gepubliceerd.
- Sterke call to action: elke nieuwsbrief moet een gewenste actie hebben die door de lezer moet worden uitgevoerd.
- Overzichtelijke indeling: als leads in de war raken of overweldigd worden door de opmaak, is de kans groter dat ze zich uitschrijven of niet meer deelnemen aan de nieuwsbrief.
- Mobiele reactiesnelheid: meer mensen gebruiken mobiele apparaten om hun e-mail te checken en online te winkelen. Bedrijven moeten ervoor zorgen dat hun nieuwsbrieven zijn geoptimaliseerd voor tablets en smartphones voor de beste resultaten.
- Uitschrijven: Bedrijven willen leads zo tevreden mogelijk houden, zelfs als dat betekent dat ze hun abonnement op een nieuwsbrief verliezen. Bovendien moeten opt-in-formulieren zichtbaar zijn voor potentiële klanten om zich aan te melden.
- Incentives: Beloningen zullen niet alleen consumenten aantrekken om zich aan te melden voor nieuwsbrief marketing, maar ook om een aankoop te doen met bijvoorbeeld een kortingscode.
- Algemene voorwaarden: Leads willen weten waarvoor hun persoonlijke gegevens worden gebruikt wanneer ze zich aanmelden voor een nieuwsbrief. Voeg een link naar uw privacybeleid toe, zodat ze er zeker van kunnen zijn dat hun gegevens niet worden gedeeld.