Rank Math SEO-integratie voor Elementor uitgelegd

Met de integratie van Rank Math voor Elementor kun je SEO-suggesties krijgen, je meta-fragment dienovereenkomstig bewerken en de schema-opmaak configureren – allemaal vanuit het bewerkingsscherm van Elementor. In dit artikel zullen we u door deze functies leiden.

5 Spannende dingen die je kunt doen met Rank Math

Klaar om de krachtige functies te zien die de Rank Math-integratie biedt? Er is een behoorlijk aantal nieuwe instellingen en we laten u zien hoe u ze allemaal kunt gebruiken. Laten we elke functie doornemen en uitleggen wat elk van hen kan doen.

Nadat je zowel Elementor als RankMath hebt geïnstalleerd (daarover hieronder meer), kun je alle nieuwe SEO-instellingen vinden onder een nieuw tabblad met de naam SEO in de Elementor-editor.

Metafragmenten en sociale voorbeelden bewerken

Het eerste dat je waarschijnlijk zult opvallen in de Rank Math-interface is de snippet-editor, helemaal bovenaan het tabblad Algemeen. U kunt het bewerken door op Fragment bewerken of het sociale pictogram uiterst rechts te klikken .

Er verschijnt een lightbox met een tabblad Algemeen en Sociaal , waarin u een voorbeeld ziet van hoe uw metabeschrijving eruit zal zien in zoekmachines, zowel op mobiel als op desktop. U kunt de titel, beschrijving en permalink wijzigen die in Google worden weergegeven. Er wordt een voorgestelde tekenlimiet weergegeven, die live wordt bijgewerkt.

Klik op de pijl rechts van elk invoervak ​​om toegang te krijgen tot een lijst met dynamische variabelen. De variabele sitenaam geeft bijvoorbeeld de huidige titel van uw site weer. Als u de titel later bijwerkt, wordt uw fragment ook bijgewerkt. Er zijn andere coole toevoegingen, zoals de huidige dag/maand/jaar, de gewijzigde datum en het paginanummer.

Als je klaar bent, ga je naar het tabblad Sociaal om diepgaand aan te passen hoe je pagina wordt weergegeven wanneer deze op sociale media wordt gedeeld. Er is zowel een Facebook- als een Twitter-editor.

Vanuit dit scherm kunt u een sociaal voorbeeld te uploaden afbeelding – met de voorgestelde afmetingen om ervoor te zorgen dat het niet wordt uitgerekt of onscherp – onder andere een aangepaste titel en beschrijving, en voeg een video of gif overlay om mensen te stimuleren om door te klikken.

Het Twitter-tabblad is vrijwel hetzelfde, met de optie om de instellingen van het Facebook-tabblad te gebruiken of een apart fragment te schrijven. Je kunt ook het kaarttype kiezen: samenvatting, samenvatting met grote afbeelding, app-kaart of spelerskaart. De app-kaart is voor mobiele apps en stelt u in staat om naar de downloadpagina te linken, terwijl u met de spelerkaart video’s of streams kunt insluiten.

Stel een focuszoekwoord in

Voordat de Rank Math-integratie tot leven kwam, was dit een van de moeilijkste gebieden voor gebruikers om te optimaliseren. In de standaard WordPress-editor kun je daar een focuszoekwoord instellen en live updates krijgen over hoe goed je het gebruikt. Maar met SEO-tools die daar staan ​​en tekst in de Elementor-editor, was het moeilijk om een ​​nauwkeurig, realtime idee te krijgen van hoe goed je het deed.

Nu kunt u een focuszoekwoord, of maximaal vijf, instellen voor elke pagina op uw site en feedback krijgen terwijl u deze aanpast. Wanneer u in het focuszoekwoordvak typt, krijgt u ook zoekwoordsuggesties om u te helpen een hooggeplaatste te kiezen.

Dus wat is precies een focuszoekwoord? Elk artikel en elke pagina op uw site moet gericht zijn op een bepaald zoekwoord. Als u dit zoekwoord goed in uw inhoud gebruikt, vergroot u uw kansen om hoger te scoren in Google. Met tools zoals Rank Math kunt u een focuszoekwoord instellen en u vervolgens suggesties geven om het beter op de pagina te integreren.

Onder het focuszoekwoordveld bevindt zich een selectievakje om een ​​pagina te markeren als ‘Pijlerinhoud’. Pillar-inhoud is uw belangrijkste, altijd groene pagina’s, de dingen waarnaar u voor altijd verkeer wilt blijven leiden.

Als u een bericht markeert als pijlerinhoud, stelt Rank Math voor om intern naar dat bericht te linken wanneer u andere pagina’s in dezelfde categorie maakt. Hierdoor blijven klikken lang naar uw beste inhoud stromen.

Controleer op SEO-fouten

Onder het focuszoekwoordvak op het tabblad Algemeen vindt u een van de belangrijkste functies in deze integratie: de slimme suggesties. Dit maakt het werken met SEO binnen Elementor een soepel en pijnloos proces.

De slimme suggesties detecteren automatisch fouten in uw inhoud, vooral met betrekking tot het gebruik van focuszoekwoorden. Terwijl u deze fouten corrigeert, lichten de trefwoorden en de score in de rechterbovenhoek van het menugebied op, worden geel en vervolgens groen naarmate u dichter bij optimale SEO komt.

Er zijn vier secties: Basis-SEO, Extra, Titelleesbaarheid en Inhoudsleesbaarheid.

Het eerste gedeelte is, zoals het zegt, de basis waarop u zich zeker wilt concentreren. Deze hebben allemaal te maken met het verspreiden van uw focuszoekwoord over de pagina. Zorg ervoor dat alles groen verlicht is om de beste SEO-boost te krijgen.

Aanvullende doelen kleinere, maar nog steeds impactvolle verbetergebieden, zoals het op meer plaatsen van uw focuszoekwoord, voldoende interne en externe links en uw URL op de ideale lengte krijgen.

De laatste twee secties behandelen die laatste aanpassingen aan je titel en inhoud. Het stelt voor om sterke, emotionele krachtwoorden in je titel op te nemen om meer aandacht te trekken en ervoor te zorgen dat je inhoud leesbare alinea’s gebruikt en deze opsplitst met afbeeldingen of video’s.

Als je ooit in de war raakt over een van de suggesties, klik dan op het vraagtekensymbool naast elke suggestie om een ​​handige beschrijving te zien.

Met de tool voor slimme suggesties kunt u uw inhoud in topvorm brengen.

Schema-opmaak configureren (Rich Snippets)

Heb je ooit die Google-resultaten opgemerkt die iets meer opvallen? Ze hebben misschien een foto, een sterbeoordeling of zelfs een heel recept eraan. Deze staan ​​bekend als rich snippets , schema-opmaak of gestructureerde gegevens. En ze zijn een geweldige manier om op te vallen in de zoekresultaten.

Het derde pictogram op het tabblad SEO leidt naar Schema, waar u kunt kiezen welk type pagina u maakt en de benodigde informatie kunt invullen. Dit zijn uw opties:

  • Geen
  • Artikel
  • Boek
  • Cursus
  • Evenement
  • Vacature
  • Muziek
  • Persoon
  • Product
  • Recept
  • Restaurant
  • Onderhoud
  • Software applicatie
  • Video

De meeste spreken voor zich, maar elk heeft zijn eigen unieke instellingen. Als u bijvoorbeeld het fragment Vacatureplaatsing kiest , moet u informatie invoeren zoals het salaris, de locatie en de organisatie die de vacature maakt. Het receptfragment vereist een lijst met ingrediënten, kooktijd, keuken en vele andere opties.

Er is ook een kop en een beschrijving op elk vak. Je kunt de standaardtitel en metabeschrijving gebruiken die je eerder hebt gemaakt, of een nieuwe schrijven die alleen in dit rich snippet wordt weergegeven.

U kunt slechts één type rich snippet per pagina kiezen, dus kies het type dat het beste op uw pagina van toepassing is.

Houd er rekening mee dat Google uw zoekresultaat niet altijd als rich snippet weergeeft. Het wordt dynamisch weergegeven als reactie op zoekopdrachten van gebruikers, wanneer ze een bepaald trefwoord of bepaalde woordgroep bevatten. Maar zelfs de kans dat uw pagina zo opvalt, is het extra werk waard.

Geavanceerde SEO-functies

Naast al deze kernfuncties, zijn er een paar geavanceerde functies waarover u meer wilt weten. Ze zijn te vinden onder het tabblad Geavanceerd . Een waarschuwing: pas deze niet aan als u niet weet wat u doet.

Met de eerste set opties kunt u de robots.txt bewerken, of het document dat de crawlers van zoekmachines vertelt hoe ze elke pagina moeten indexeren. Dit zijn de instellingen en wat ze doen: 

  • Index – Deze pagina wordt geïndexeerd en verschijnt in de zoekresultaten.
  • Geen Index – Het tegenovergestelde is waar; de pagina zal in geen enkele zoekmachine verschijnen. Normaal gesproken zou u alleen pagina’s zonder index moeten gebruiken die niet zijn geoptimaliseerd voor SEO of waarvan u niet wilt dat mensen ze zien.
  • Niet volgen – Google volgt geen van de links op deze pagina. Door te linken naar externe pagina’s bouw je autoriteit op, maar door te linken naar spamsites kun je ook bestraft worden. Schakel dit in op gebruikersprofielen en dergelijke.
  • Geen archief – Dit voorkomt dat Google een gecachte versie van uw pagina toont, wat ideaal is voor pagina’s die regelmatig updaten, zoals e-commerce productpagina’s.
  • Geen afbeeldingsindex – Afbeeldingen op deze pagina worden niet weergegeven op Google.
  • Geen fragment – Wanneer deze pagina in zoekresultaten wordt weergegeven, heeft deze geen tekstfragment, alleen een titel.

Er zijn ook Max Snippet , Max Video Preview en Max Image Preview . Deze zijn ingesteld op -1, wat “geen limiet” betekent, maar u kunt wijzigen hoeveel tekens u in uw fragment wilt hebben of hoeveel seconden u een videovoorbeeld wilt laten afspelen.

Ten slotte kunt u een canonieke URL toevoegen. Als u meerdere vergelijkbare of dubbele pagina’s heeft (zoals een identieke pagina die meerdere URL’s gebruikt), kunt u de canonieke (of hoofd) URL invoeren die u in de zoekresultaten wilt weergeven. De andere pagina’s worden minder vaak gecrawld.

Bron: https://elementor.com/blog/rank-math-integration/

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email